محل لوگو

خشک نشدن لباس در لباسشویی


خشک نشدن لباس در لباسشویی

به چه علت لباسشویی لباس ها را خشک نمیکند؟

به یکی از دلایل زیر ممکن است با خشک نشدن لباس در لباسشویی رو به رو شوید:

 

برنامه و دور خشک کن ماشین لباسشویی مناسب نباشد

لباسشویی که خشک کن 100% ندارد نم دار بودن البسه طبیعی است

ماشین لباسشویی پیغام و ارور دهد و لباس ها خشک نشوند

زمان شستشو، لباسشویی، حین کار متوقف شود و زمان کم شود

مشکل در تخلیه باعث خشک نشدن لباس در لباسشویی شود

 

به چه علت لباس‌ها در ماشین لباسشویی ال جی خشک نمی ‌شود؟

۱_برنامه و دور خشک کن ماشین لباسشویی را چک کنید

دور خشک کن در لباسشویی ها از 400 شروع میشود و در بعضی مدل‌ها تا 1600 نیز تعریف شده است.

در واقع در آرام‌ترین حالت چرخش لباسشویی مثل 400، رطوبت لباس‌ها بیشتر باقی می‌ماند و البسه خیس‌تر هستند. به کارگیری این روش به ماشین لباسشویی شما کمتر آسیب می‌زند.

دور خشک کن 400 پایین‌ترین جهت چرخش و گرفتن آب لباس‌ها است و دور خشک‌کن 600 و 800 از حالت‌های دور خشک کن متوسط و رو به پایین هستند. البته دور خشک کن 600 فقط در بعضی از مدل‌های لباسشویی ال جی وجود دارد.

برنامه شستشو بصورت خودکار دارای دور خشک کن متناسب می‌باشند. جهت خشک کردن بهتر میتوانید دور خشک کن را بعد از دادن برنامه و قبل از START روی 800 یا 1000 قرار داد.

در بعضی از لباسشویی ‌ها که دور خشک کن 1400 و 1600 تعریف شده است اما امکان دارد در تمام برنامه‌ها این سرعت آبگیری لباس‌ها تعریف نشده باشد. مثلا در لباسشویی ال جی که این دور خشک کن ها را دارند فقط در برنامه های COTTON و QUICK روی دور 1400 یا 1600 میروند. البته میتوانید در صورت تمایل در برنامه QUICK بصورت دستی دور 1400 یا 1600 را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که بسته به برنامه انتخابی در ماشین لباسشویی انتخاب دور خشک کن متفاوت میباشد.

علت اضافه شدن آب در ماشین لباسشویی در زمان خشک کردن چیست؟

زمان استفاده از این حالت، هوای تولید شده بسیار داغ است و ممکن است برای قسمتهایی از لباس که زودتر از بقیه مناطق خشک شده اسیب دیدگی بوجود بیاید. برای همین هنگام انجام پروسه، آب اضافه می شود تا خشک شدن به تدریج انجام شود. فن کار کرده و هوا را داخل دیگ به گردش درآورده و باعث خشک شدن لباسها میشود. در این حالت درام میچرخد. بعد از اتمام کار دستگاه خاموش نشده و پیغام cd در ماشین لباسشویی ال جی ظاهر میشود به منظور خنک سازی بعد از خشک کن. چروک شدن لباسها در این برنامه طبیعی میباشد.

 

۲_در لباسشویی که خشک کن 100% ندارد نم دار بودن البسه طبیعی است

اکثر ماشین لباسشویی‌ ها با تنظیم برنامه‌هایی که ما به آن میدهیم و یا با برنامه پیش فرضی که روی آن‌ها تعریف شده است آب لباس را میگیرند و تا حدی از خیس بودن بیش از حد لباسشویی جلوگیری میکنند.

اما گاهی بعضی از لباسشویی ها، قابلیت خشک کن 100% را در برنامه‌های خود دارند که از این طریق آب لباس گرفته و تا حد زیادی لباس را خشک میکند.

خشک کن لباسشویی ال جی

برنامه خشک کن صد در صد DRY در لباسشویی

ماشین لباسشویی های دارای صد‌ در‌صد خشک کن، علاوه بر شستشو، آبکشی و خشک کن معمولی می‌تواند مانند ماشین مستقل خشک کن (Dryer) کار کرده و لباس‌ها را کاملا خشک کند.

تنظیم خشک کن 100 % با توجه به نوع، حجم، وزن لباس و برنامه DRY صورت می‌گیرد. (در لباسشویی‌های 8 کیلویی حجم خشک کن 4 کیلو می‌باشد و در لباسشویی‌های 10.5 کیلویی حجم خشک کن 7 کیلو می‌باشد و ...) در صورتی که حجم لباس بیشتر از حجم خشک کن باشد، لباس کامل خشک نمی‌شود.

هنگامی که لباسشویی وارد خشک کن 100% می‌شود، هیتر خشک کن گرم شده و فن شروع به فعالیت می‌کند. با چرخش هوای گرم داخل درام، باعث خشک شدن لباس‌ها می‌شود. چروک شدن لباس‌ها در این برنامه طبیعی می‌باشد.

با انتخاب برنامه اصلی Wash+Dry بعد از اتمام کارشستشو، لباسشویی مستقیم وارد مرحله خشک کن 100% می‌شود. در سایر برنامه‌های شستشو اگر تمایل دارید لباس‌ها کامل خشک شود، می‌توانید برنامه تکمیلی Dry را انتخاب کنید. باید هنگام استفاده از خشک کن به جنس لباس‌ها توجه داشته باشید تا آسیب نبینند. حتما برای تنظیم خشک کن 100% با توجه به مدل ماشین لباسشویی از جدول مربوط در دفترچه راهنمای لباسشویی کمک بگیرید.

اگر بعد از اتمام کار برنامه پیغام Cd در نمایشگر ماشین لباسشویی ال جی ظاهر ‌‌شد نگران نشوید این علامت نشان دهنده خنک سازی بعد از خشک کن صد درصد می‌باشد. (Cool dry)

 در برنامه QUICK پیش فرض با دور 400 لباس ها را خشک میکند

در صورتی که شما تمایل به خشک کردن بیشتر لباس داشته باشید میتواند مثلا دور 800 را قبل از زدن کلید استارت انتخاب کند.

اگر خشک کن لباسشویی عمل نکند چه باید کرد؟

 

اگر عملکرد لباسشویی به دلیل ارور یا خطا متوقف شود، دستگاه نمی‌تواند کار را کامل انجام دهد و وارد مرحله خشک کن شود. در صورت نیاز می‌توانید ارور لباسشویی ال جی را مطالعه کنید.

ماشین لباسشویی پیغام UE میدهد و لباس ها خشک نمیشوند

پیغام UE در لباسشویی به علت نامتعادل بودن لباس‌های داخل درام میباشد. مواقعی که پرده، ملحفه، پتو، عروسک یا حوله بزرگ با ماشین لباسشویی شسته میشود احتمال ظاهر شدن این پیغام بیشتر است. به این علت که در حین چرخش در زمان خشک کن، عدم تعادل پیش می آید. چون یکطرف درام سنگین و یکطرف سبک میباشد. طبق دستور دفترچه راهنما لباسشویی با کم و زیاد کردن لباس و جابجایی لباس، این مشکل برطرف میشود و نیاز به اعزام تکنسین نمیباشد.

 

۴_چرا زمان شستشو لباسشویی حین کار متوقف می شود و زمان کم نمی شود؟

بیشتر مواقعی که پتو، روفرشی، ملحفه، پرده، توری، حوله بزرگ، عروسک و ... با ماشین لباسشویی شسته شود این حالت ایجاد می‌شود. در این زمان بررسی کنید لباس‌های داخل درام بیش از حد سنگین نباشد. زیرا مقدار لباس‌ها نباید بیشتر از 2/3 ظرفیت دیگ باشد.

در صورتی که حجم لباس‌ها کم باشد نیز ممکن است این مشکل پیش آید.

شاید لباس‌ها به یک سمت درام متمایل شده باشند، آن‌ها را مرتب کرده و مجدد ماشین لباسشویی را راه اندازی کنید. قواره لباس‌ها را بررسی کنید، به این معنی که تکه‌های بزرگ مانند حوله و ملحفه را با لباس‌های قواره کوچک داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید.

چنانچه دور خشک کن بسیار بالا باشد ممکن است این اتفاق بیافتد، بهتر است دور خشک کن را با کلید Spin روی 800 یا 1000 تنظیم کنید. در صورتی که لباس‌ها سنگین باشند بهتر است از دور 400 استفاده کنید.

اگر کلید Rinse Hold را انتخاب کرده باشید بعد از آب کشی آخر آب تخلیه نمی‌شود و کار لباسشویی متوقف می‌شود (در این حالت عدد 1 یا 2 بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌گردد)، برای ادامه کار باید دور خشک کن را انتخاب کنید و کلید استارت را بزنید تا آب تخلیه و ادامه کار انجام گردد.

برای اطمینان از سالم بودن ماشین لباسشویی توصیه می‌شود دستگاهتان را یکبار خالی بدون لباس و مواد شوینده روی یک برنامه طولانی مدت مانند Cotton ، Mix ، Synthetic قرار دهید در صورتی کهبرنامه به صورت کامل اجرا و بدون توقف تمام شد ماشین لباسشویی فاقد ایراد می‌باشد.

مشکل در تخلیه لباسشویی و خشک نشدن لباس در لباسشویی

ممکن است لباسشویی مشکل تخلیه داشته و آب داخل دستگاه جمع شده باشد. نکات دکمه تخلیه آب ماشین لباسشویی ال جی را بررسی کنید و در صورت نیاز برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی از سوی کارشناس اقدام کنید.

جهت اقدام برای کارشناس لباسشویی با شماره زیر تماس بگیرید 

09196471847

 

  انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 7

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما