محل لوگو

خاموش شدن یهویی تلویزیون


خاموش شدن یهویی تلویزیون

علت خاموش شدن یهویی تلویزیون چیست ؟؟



خاموش شدن ناگهانی تلویزیون یکی از مشکلاتی است که برای این دستگاه اتفاق می افتد. شاید این موضوع برای شما نگران کننده باشد که چرا تلویزیون خود به خود خاموش می شود. لازم به ذکر است که بدانید بعضی مواقع بهم خورد تنظیمات یا انجام تنظیمات نا خواسته باعث به وجود آمدن این مشکل می شود. در صورتی که مشکل از تنظیمات تلویزیون نباشد احتمال وجود خرابی نرم افزاری و سخت افزار وجود دارد. تلویزیون های جدید از قابلیت های مختلفی برخوردار هستند و کوچکترین اشتباهی در تنظیمات و نحوه استفاده از تلویزیون باعث به وجود آمدن مشکل می شود. برای اینکه بهتر بتوانید از قابلیت های تلویزیون خود استفاده کنید و مشکلات استفاده از این دستگاه جادویی کمتر شود حتما از دفترچه راهنمایی تلویزیون کمک بگیرید.

 

ما در این مقاله علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون را برای شما شرح می دهیم. البته باید گفت علت ها و دلایل در بعضی مواقع این مشکل می تواند از وسایل متصل به تلویزیون باشد ، یا استفاده از کابل های نا مرغوب و چندین موضوع دیگر که ما در این مقاله به طور کامل شرح می دهیم. قبل از تماس با نمایندگی تعمیرات تلویزیون نکات زیر را بررسی کنید.

خاموش شدن تلویزیون به علت روشن بودن تایمر تلویزیون

یکی از قابلیت های کاربردی در تلویزیون تایمر خاموش شدن در زمان دلخواه شما می باشد. شما می توانید تلویزیون را طوری تنظیم کنید که در صورت نبودن شما یا اینکه در زمانی که احتمال دارد شما بخوابید تلویزیون به صورت خودکار خاموش شود. برای انجام این کار به قسمت تنظیمات تلویزیون بروید و قسمت تایمر را انتخاب کنید. در این تنظیمات شما می توانید ببیند که تلویزیون شما در چه ساعت های به طور خودکار خاموش می شود. در صورتی که نیاز ندارید این گزینه را خاموش کنید. تا مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون شما برطرف شود. این موضوع یکی از شایع ترین دلایل خاموش شدن تلویزیون می باشد.

تنظیم نبودن آنتن یا دیش رسیور

شاید تلویزیون شما خاموش نشود و شما تصور کنید تلویزیون شما خاموش شده است. در بعضی از تلویزیون ها در صورتی که سیگنال ورودی تلویزیون ضعیف باشد تصویر تلویزیون سیاه می شود و در صورتی که این مشکل ادامه داشته باشد تلویزیون بعد از 5 الی 10 دقیقه خاموش می شود. برای اینکه متوجه شوید که مشکل قطع شدن تصویر به علت تنظیم نبودن آنتن است می توانید شبکه تلویزیون را تعویض کنید، یک نکته خیلی مهم که شما باید بدانید این است که اگر فقط و فقط یک شبکه تلویزیون بدون مشکل کار کند، تلویزیون شما مشکلی ندارد و باید سیم آنتن و آنتن تلویزیون و فیش های متصل را بررسی کنید و به هیچ عنوان گیرندگی تلویزیون شما مشکلی ندارد.

 

یک نکته مهم که باید بدانید این است که در اکثر تلویزیون ها در صورتی که سیگنالی برای تلویزیون وجود نداشته باشد تلویزیون بعد از چند دقیقه بصورت کامل خاموش می شود. اگر در حال تنظیم آنتن تلویزیون هستید با کم و زیاد کردن صدای تلویزیون می توانید از خاموش شدن تلویزیون جلوگیری کنید.

خاموش شدن تلویزیون به علت خرابی محافظ برق

یکی از موضوعات مهم در خاموش شدن تلویزیون قطع شدن برق ورود تلویزیون می باشد. یکی از شایع ترین مشکلاتی که باعث قطع شدن برق ورودی تلویزیون می شود خراب محافظ برق تلویزیون می باشد. نکته جالب این است که برق به طور کامل قطع نمی شود، اگر شما با یک فاز متر بخواهید مطلع شوید برق وجود دارد یا نه با تست متوجه می شود که برق وجود دارد، اما باید بدانید بعضی مواقع ولتاژ برق محافظ کم می شود و نمی تواند تلویزیون شما را روشن کند. برای اینکه متوجه شوید که محافظ خراب است یا نه دوشاخه تلویزیون را مستقیم به پریز برق وصل کنید اگر تلویزیون شما روشن شدن حتما محافظ را عوض کنید و تعمیر کردن محافظ خود داری کنید.

خاموش شدن تلویزیون به علت خرابی دستگاه های متصل به تلویزیون

خاموش شدن تلویزیون می تواند به علت خرابی دستگاه های متصل به تلویزیون باشد. همان طور که توضیح دادیم اگر دستگاه ورودی سیگنال به تلویزیون ندهد تلویزیون بعد از چند دقیقه کار کردن خاموش می شود. یکی از خرابی های شایع تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی به علت خراب کابل hdmi و خرابی رسیور های نا معتبر می باشد. سعی کنید حتما از کابل hdmi خوب ، برند و دارای گارانتی استفاده کنید. یک نکته مهم این است که کابل hdmi را بعد از سه سال کار کرد تعویض کنید. شکستگی و خرابی این کابل باعث می شود که آسیب جدی به تلویزیون شما وارد شود.

 

خرابی دستگاه های رسیور و دستگاه دی وی آر نیز باعث خاموش شدن تلویزیون می شود. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که خاموش شدن تلویزیون ربطی به دستگاه های متصل ندارد تلویزیون را از برق بکشید و تمام دستگاه های متصل به آن را جدا کنید. تلویزیون را به برق بزنید ، در صورتی که مشکل برطرف شده است، دستگاه ها را یکی یکی به تلویزیون وصل کنید و تست کنید تا متوجه شوید که کدام دستگاه باعث به وجود آمدن این مشکل شده است.

خاموش شدن تلویزیون به علت خرابی مین برد

مین برد یا مادر برد یک قطعه بسیار مهم در تلویزیون می باشد. تمام برنامه ها و قطعات کاربردی مانند ram ، cpu و آی سی برنامه روی مین برد قرار دارد. در صورتی که هریک از قطعات مین برد دچار مشکل شود، کارکرد تلویزیون با مشکل مواجه می شود. تمام کابل های hdmi , av و usb به این برد وصل می شوند. با توجه به شناختی که نسبت به مین برد پیدا کردید می توانید درک کنید که این برد یکی از اصلی ترین قطعات تلویزیون می باشد. ما در اینجا تمام اشتباه هاتی که باعث خرابی مین برد می شود را توضیح می دهیم.

 

نوسان برق

یکی از دلایل اصلی خرابی مین برد نوسان برق می باشد. منظور از نوسان برق بالا و پایین شدن ولتاژ می باشد. در صورتی که ولتاژ برق بالا برود آی سی های روی مین برد دچار آسیب می شوند. در اکثر مواقع با تعویض قطعات خراب مشکل مین برد برطرف می شود. اما در بعضی مواقع سوختگی زیاد می باشد و یا آی سی مورد نظر در بازار وجود ندارد، در این شرایط به ناچار باید مین برد تعویض شود تا مشکل خاموش شدن تلویزیون برطرف شود. یک نکته مهم برای جلوگیری این نوع خراب استفاده از محافظ برق می باشد، محافظ برق در صورتی که ولتاژ بیش از اندازه بالا و پایین برود برق را به صورت خودکار قطع می کند و از خرابی تلویزیون شما جلوگیری می کند.

ویروسی شدن مین برد

یکی از مواردی که باعث خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می شود، ویروسی شدن مین برد می باشد. همان طور که توضیح داده شد آی سی برنامه روی مین برد قرار دارد و با ویروسی شدن آی سی برنامه تلویزیون از کار می افتد. برای جلوگیری از این خرابی بهتر است که قبل از استفاده از فلش مموری و هارد آن را ویروس کشی کنید. معمولا با برنامه ریزی دوباره آی سی برنامه مشکل مین برد برطرف می شود، اما در بعضی مواقع آی سی برنامه آسیب می بیند و آی سی باید کامل تعویض شود.

خرابی برد پاور تلویزیون

برد پاور یا منبع تغذیه وظیفه تامین برق مورد نیاز تمام قطعات تلویزیون می باشد. در صورتی که برد پاور با مشکل مواجه شود تلویزیون به طور کامل از کار می افتد . خرابی برد پاور در اکثر مواقع به علت فرسودگی قطعات آن به وجود می آید. یکی از قابلیت های مهم برد پاور این است که در اکثر موارد قابل تعمیر می باشد. و نکته مهم اینکه در صورتی که برد پاور را هر سه یا چهار سال باید سرویس کرد. در صورتی که سرویس دوره ای برد پاور انجام شود برد پاور بدون مشکل به کار خود ادامه خواهد داد. در صورتی که برد پاور به هر دلیلی خراب شود باعث خاموش شدن تلویزیون می شود. بعضی مواقع ممکن است که برد پاور اتصالی کند و باعث خاموش و روشن شدن تلویزیون شود، اگر این اتفاق برای تلویزیون شما رخ داد، سریعا دو شاخه تلویزیون را از برق بکشید و با مرکز تعمیر تلویزیون تماس بگیرید.

همان طور که در قسمست خرابی مین برد توضیح داده شد یکی از عوامل خرابی بردها نوسان برق می باشد، که با استفاده از محافظ برق می توان تا حد زیاد جلوی این خرابی را گرفت. معمولا نوسان برق باعث می شود آی سی ها و خازن های روی برد پاور دچار خرابی شوند. خوشبختانه در اکثر موارد با تعویض آی سی و خازن های خراب مشکل برد پاور برطرف می شود. در صورتی که احساس کردید که تلویزیون شما بوی سوختگی می دهد بهتر است که تلویزیون را از برق بکشید و با مراکز تعمیر تلویزیون تماس بگیرید.

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی

این مشکل می تواند برای تمام مدل ها و سایزهای تلویزیون ال جی اتفاق بیفتد. همان طور که توضیح دادیم این اتفاق می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. اما در بعضی و مدل ها بعضی از مشکلات خاص باعث خاموش شدن تلویزیون ال جی می شود. یکی از مواردی که باعث به وجود آمدن این مشکل می شود، خطا در آپدیت یا بروز رسانی تلویزیون می باشد. باید توجه کنید قبل از انجام این کار اطمینان حاصل کنید که اینترنت شما حجم کافی برای آپدیت را دارد در بعضی از تلویزیون های اندروید می تواند تا 1.5 گیگ به اینترنت نیاز داشته باشد. قطع شدن اینترنت در هنگام به روز رسانی باعث بروز مشکل در برنامه تلویزیون می شود. ما در ادامه به چند مدل از تلویزیون های ال جی که تعداد زیادی از آنها به فروش رسیده را مورد بررسی قرار می دهیم.

تلویزیون های سری lb ال جی

 

یکی از مهترین عوامل خاموش شدن در این مدل تلویزیون ها خراب شدن برد پاور تلویزیون می باشد و دلیل این خرابی فرسودگی قطعات برد پاور تلویزیون می باشد. بهتر است برد پاور این مدل تلویزیون هز 4 سال سرویس شود. یکی دیگر از عوامل به وجود آمدن مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی دراین مدل می شود خرابی بک لایت تلویزیون می باشد. وظیفه بک لایت تامین کردن نور مورد نیاز برای صفحه ال ای دی می باشد. بک لایت مجموعه ای از لامپ های ال ای دی می باشد.

 

تلویزیون های سری UH

 

این مدل تلویزیون ها جز تلویزیون های 4K و هوشمند هستند، معمولا دلیل به وجود آمدن این مشکل در این مدل تلویزیون ها ویروسی شدن و خراب شدن آی سی برنامه تلویزیون می باشد، البته در اکثر مواقع این خرابی قابل تعمیر است و نیازی به تعویض مین برد تلویزیون نمی باشد.

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون تلویزیون سامسونگ یکی از مشکلات شایع در برند می باشد. همان طور که می دانید برند سامسونگ یکی از معروفترین برند ها در لوازم صوتی و تصویری می باشد. با وجود تکنولوژی های جدید و پیشرفت علم اما همچنان مشکلاتی در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی سامسونگ وجود دارد. یکی از شایع ترین خرابی های تلویزیون های سامسونگ خرابی مین برد تلویزیون می باشد. جالب است بدانید یکی از عوامل مهم در خرابی تلویزیون های سامسونگ گرمای محیط می باشد. بهتر است که تلویزیون را به دور از وسایل گرمایشی قرار دهید. تلویزیون های جدید سامسونگ با توجه به اینکه بسیار باریک شده اند و هدسینگ های این تلویزیون کمتر از قبل شده است، موضوع گرم کردن تلویزیون یکی از ضعف های این برند می باشد.

 

بهتر است که تلویزیون را در صورتی که از تلویزیون استفاده نمی کنید آن را برای مدت کوتاهی خاموش کنید. بهتر است تلویزیون را هر 3 ساعت به مدت 5 الی 10 دقیقه خاموش کنید. این کار باعث می شود از استهلاک تلویزیون کمتر شود و عمر آن بیشتر شود. سعی کنید تلویزیون را جای قرار دهید که گردش هوا در آن قسمت بیشتر باشد.

 

 جهت تعمیر تلویزیون خود با ما تماس بگیرید 

09196471847

  انتشار : ۱ اسفند ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 55

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما