محل لوگو

تخلیه نکردن آب ظرفشویی


تخلیه نکردن آب ظرفشویی

علت جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی چیست ؟

 

علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی می‌تواند موارد گوناگونی باشد. از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

گرفتگی لوله فاضلاب

انسداد شیلنگ تخلیه

کثیف بودن فیلتر تخلیه ظرفشویی

ایراد در پمپ تخلیه

خراب شدن برد الکترونیکی

چگونه مشکل عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی را برطرف کنیم؟

برخی از مواردی که موجب عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی می‌شود ساده بوده و خودتان می توانید آن را برطرف کنید. اما با توجه به اینکه تعمیر ظرفشویی امری تخصصی بوده بهتر است برای جلوگیری از آسیب به دستگاه خود، رفع ایرادات آن را به تعمیرکار متخصص ماشین ظرفشویی بسپارید. برای تخلیه آب ماشین ظرفشویی و رفع این مشکل موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

 

1. لوله فاضلاب ماشین ظرفشویی را چک کنید

گاهی ممکن است علت تخلیه نشدن آب ماشین ظرفشویی، مربوط به خود دستگاه نباشد، بلکه به مسیر تخلیه فاضلاب شما مربوط باشد. اگر لوله فاضلاب مسدود شده باشد، امکان عبور آب وجود ندارد. برای رفع این ایراد و عیب یابی ماشین ظرفشویی لازم است از یک تکنسین کمک بگیرید.

2. شیلنگ تخلیه آب ظرفشویی را بررسی کنید

 

شیلنگ یا لوله تخلیه ماشین ظرفشویی در پشت دستگاه قرار داشته و از یک سمت به پمپ تخلیه و از سمت دیگر به سینک ظرفشویی و لوله فاضلاب خانه شما متصل است. یکی از مواردی که می‌تواند علت عدم تخلیه آب ظرفشویی باشد، ایراد در لوله تخلیه است. مواردی که می‌بایست چک شوند عبارتند از:

 

رفع هرگونه تاخوردگی و خمیدگی در شیلنگ تخلیه.

نصب صحیح شیلنگ تخلیه طبق دفترچه راهنمای دستگاه و رعایت ارتفاع، حلقه یا پیچ جهت کمک به پمپ و بازنگشتن فاضلاب، قرارگیری صحیح در داخل لوله فاضلاب، اتصال صحیح به بدنه و…

اطمینان از مسدود نبودن و بلوکه نشدن جریان آب داخل شیلنگ.

تعویض شیلنگ تخلیه در صورت فرسودگی

3. فیلتر تخلیه ظرفشویی را تمیز کنید

فیلتر تخلیه برای جلوگیری از ورود قطعات غذا و خرده ریزه‌ها به داخل پمپ و شیلنگ تخلیه تعبیه شده و مانع از مسدود شدن آنها و آسیب به پمپ می‌شود. اما گاهی ورود باقیمانده‌های غذا به داخل خود فیلتر و بلوکه کردن آن، علت جمع شدن آب، کف ماشین ظرفشویی است.

 

برای شستشوی فیلتر ماشین ظرفشویی به صورت زیر عمل کنید:

 

فیلتر ظرفشویی به صورت یک سیلندر پلاستیکی در کف دستگاه و در زیر بازوی آبپاش قرار دارد.

برخلاف عقربه‌های ساعت فیلتر را چرخانده و سپس به سمت بالا بکشید تا آن را خارج کنید.

در برخی مدل‌ها در زیر فیلتر استوانه‌ای، یک فیلتر صفحه‌ای درشت نیز قرار داده شده تا مواد غذایی درشت‌تر را بگیرد.

فیلتر را به خوبی بشورید.

سپس جایی که فیلتر در آن قرار می‌گیرد و به شیلنگ یا لوله تخلیه منتهی می شود را تمیز کنید.

4. پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی را بررسی کنید

 

پمپ تخلیه در زیر ظرفشویی و پشت پنل قرار گرفته و به همراه یک بازو و یک قطعه الکترومغناطیسی مجموعه ای را با هدف تخلیه آب از دستگاه تشکیل می‌دهد. در صورتی که مسیر تخلیه آب از دستگاه به سینک فاضلاب باز باشد، می‌توان مشکل تخلیه نکردن ماشین ظرفشویی را از پمپ تخلیه ظرفشویی دانست.

 

5. از سالم بودن برد الکترونیکی ظرفشویی مطمئن شوید

برد الکترونیکی ظرفشویی وظیفه ارسال دستورات به قطعات مختلف ظرفشویی را بر عهده دارد. در صورت وجود ایراد در برد الکترونیکی و معیوب بودن آن، ممکن است آب ماشین ظرفشویی در زمان مناسب تخلیه نشود.

 

در صورتی که علت عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی، معیوب بودن برد الکترونیکی باشد، می‌بایست برای تعمیر یا تعویض این قطعه اقدام کنید.

علت جمع شدن آب در ماشین ظرفشویی خاموش

در برخی موارد که دستگاه به پایان سیکل شستشوی خود رسیده است یا حتی در حالتی که ظرفشویی خاموش است، مقداری آب داخل دستگاه جمع می‌شود. اگر این مقدار کم باشد، طبیعی است. اما اگر مقدار آب قابل توجه است، وجود مشکلی در دستگاه را نشان می‌دهد که می‌تواند که سبب ایجاد بوی نامطبوع در ظرفشویی نیز شود.

 

به طور کلی آب موجود در کف ماشین ظرفشویی، تمیز یا کثیف است. اگر آب کثیف باشد، ظرفشویی قادر به تخلیه کردن آب نبوده یا آب تخلیه شده مجددا از طریق شیلنگ تخلیه به داخل ظرفشویی بازگشته است. اگر آب تمیز باشد، پس مشکلی در مسیر ورود آب به دستگاه وجود دارد.

 

در این مواقع، مواردی که می تواند علت جمع شدن آب، کف ماشین ظرفشویی خاموش باشند و باید بررسی شوند عبارتند از:

 

شیلنگ تخلیه ظرفشویی

فیلتر ماشین ظرفشویی

شیر برقی ورودی آب

پمپ تخلیه

برد الکترونیکی ظرفشویی

چگونه آب ماشین ظرفشویی را تخلیه کنیم؟

اگر کف ظرفشویی آب جمع شده و می‌خواهید آب موجود را تخلیه کنید، به صورت زیر عمل کنید:

 

اگر مقدار آب زیاد است به کمک یک ظرف یا لیوان کوچک آب‌ها را خارج کنید تا مقدار آنها کم شود. سپس به کمک قرار دادن دستمال جذب کننده رطوبت یا دستمال نظافت، آب جمع شده در کف ماشین ظرفشویی را تخلیه کنید.

 

اگر قادر به انجام این کارا نیستید از تکنسین های با تجربه تک تعمیر کمک بخواهید 

 

09196471847

 

  انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 24

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما