محل لوگو

لرزش لباسشویی به هنگام خشک کردن


لرزش لباسشویی به هنگام خشک کردن

 لرزش لباسشویی هنگام خشک کردن ۶ علت دارد که به بررسی آن  می‌پردازیم 

لرزش یا حرکت ماشین لباسشویی بر عملکرد شستشو تأثیر می‌گذارد و حتی می‌تواند به دستگاه شما آسیب برساند. علل زیر می‌توانند مقصر تکان خوردن و لرزش ماشین لباسشویی شما باشند. پس هر کدام را با دقت مطالعه کنید و آن‌هایی را که می‌توانید، خودتان رفع کنید. در غیر این صورت با تعمیرات لوازم خانگی کاردون تماس حاصل فرمایید.

 

۱_ تراز نبودن پایه‌های ماشین لباسشویی

راز نبودن دستگاه، اولین و شایع‌ترین علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی است. لوازم خانگی، به‌ویژه آن‌هایی که دارای قطعات متحرک هستند و با آب سروکار دارند، برای عملکرد صحیح به کف و پایه‌های هموار متکی هستند. اگر ماشین لباسشویی شما تراز نباشد، هنگامی‌که دیگ آن شروع به چرخیدن می‌کند، پایدار نخواهد بود. این ناپایداری با چرخش دیگ می‌تواند منجر به لرزش، کوبیدن و سروصدا شود.

اول با تکان دادن ماشین لباسشویی شروع کنید. اگر هنگام فشار دادن تکان بخورد، پایه‌ها یا کف دستگاه تراز نیست. همچنین می‌توانید از یک تراز دستی یا اپلیکیشن‌های تراز در گوشی‌های هوشمند استفاده کنید که صافی سطح را تشخیص می‌دهند. ابزار تراز را ابتدا در قسمت جلو و سپس در پشت ماشین لباسشویی قرار دهید. اگر هر یک از آنها غیر هم‌سطح بود، باید پایه‌ها را دوباره تنظیم کنید.

تنظیم پایه‌های ماشین لباسشویی تنها راه برای تراز کردن دستگاه شما به شمار می‌رود. اکثر ماشین‌های لباسشویی دارای پایه‌های جلویی و پایه‌های پشتی قابل تنظیم هستند. شما باید پایه‌های عقب و جلو را با آچار مخصوص و به‌صورت دستی تراز نمایید. فراموش نکنید که مهره‌ها را کاملاً محکم کنید تا ماشین لباسشویی روی پایه‌هایش ثابت بماند و نلرزد.

 

۲. متعادل نبودن بار ماشین لباسشویی

عدم تعادل بار نیز می‌تواند علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی باشد. تعادل بار مخصوصاً برای ماشین‌های لباسشویی با بارگیری از بالا، مهم است. اما حتی ماشین‌های لباسشویی بارگیری از جلو نیز برای چرخش یکنواخت و بدون لرزش، به بار نسبتاً متعادل نیاز دارند. هنگامی‌که لباس‌ها در دیگ ماشین لباسشویی نامتعادل باشند، دیگ هنگام چرخش تکان می‌خورد. این لرزش یک نیروی گریز از مرکز ناهموار اعمال می‌کند که می‌تواند کل ماشین لباسشویی را تکان دهد. البته اگر کل ماشین لباسشویی تکان نخورد، ممکن است دیگ شروع به ضربه زدن به داخل قاب کند.

برای پر کردن یک ماشین لباسشویی با بارگیری از بالا، باید مطمئن شوید که وزن لباس‌ها تقریباً در سراسر ستون مرکزی توزیع گردند. به‌ عنوان ‌مثال، حوله‌ها را به‌صورت دایره‌ای قرار دهید تا هرگز بارهای حوله‌ای در یک طرف بیشتر از طرف دیگر نباشند. اگر فقط یک یا دو لباس را می‌شویید، چند حوله یا پیراهن اضافه کنید تا بار یکنواخت شود. در ماشین لباسشویی درب جلو نیز فقط یک مورد پارچه سنگین را نشویید، چراکه به‌تنهایی در داخل دیگ بالا و پایین می‌رود. صبر کنید تا لباس‌های چرک زیاد شوند. زیرا بار کامل‌تر برای ماشین لباسشویی بهتر است. در عین‌ حال سعی کنید از پر کردن بیش ‌از حد ماشین لباسشویی نیز خودداری نمایید

 

۳. ارتعاشات طبیعی ماشین لباسشویی

 

گاهی اوقات، ماشین لباسشویی شما می‌لرزد اما مشکل خاصی دیده نمی‌شود. ماشین‌های لباسشویی هنگام چرخش دیگ و به‌خصوص در چرخه‌های با سرعت بالا، تمایل دارند مقدار کمی تکان بخورند. این لرزش کم می‌تواند طبیعی در نظر گرفته شود و نیازی به کشف علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی نیست. اما این لرزش به‌طور ناخوشایندی صدا ایجاد می‌کند یا اجسام مجاور را تکان می‌دهد. بسیاری از افراد برای کاهش صدا و ارتعاشات ماشین لباسشویی، پد یا لنت‌هایی را روی دو طرف ماشین لباسشویی خود نصب می‌کنند.

امروزه پدهای ضد لرزش مخصوص ماشین لباسشویی و سایر وسایل مشابه طراحی شده‌اند که برای کاهش ارتعاشات طبیعی دستگاه بسیار مفید هستند. برای مثال، لنت‌های خاصی وجود دارند که زیر پایه‌ها قرار می‌گیرند که به آن‌ها لنت‌های ضد حرکت می‌گویند. زیرا از لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کنند. لنت‌های مستطیلی شکل را هم می‌توان در کناره‌های ماشین لباسشویی نصب کرد. این لنت‌ها، مانند پانل‌های آکوستیک، میزان ارتعاش ماشین لباسشویی شما را کاهش می‌دهند. همچنین هر گونه تکان‌ ماشین لباسشویی بر دیگر اشیاء، دیوارها یا لوازم اطراف را از بین می‌برند

 

۴. باقی ماندن پیچ حمل‌ونقل ماشین لباسشویی

 

یکی از دلایل شگفت‌انگیز لرزش ماشین لباسشویی که تکنسین‌های کاردون گه‌گاه به آن برمی‌خورند، باز نشدن پیچ و مهره‌های حمل‌ونقل است. پیچ و مهره‌های حمل‌ونقل نوعی پلاستیک‌های درهم‌پیچیده هستند که برای جلوگیری از تکان خوردن دیگ در حین حمل و نصب در داخل ماشین لباسشویی قرار می‌گیرند. این پیچ و مهره‌ها از دیگ و اجزای داخلی در زمان‌های عدم استفاده از ماشین لباسشویی محافظت می‌کنند. اما باید پس از نصب و قبل از اولین استفاده از ماشین لباسشویی، حذف شوند. اما ممکن است نصاب فراموش کرده باشد که پیچ‌های حمل‌ونقل را از ماشین لباسشویی شما جدا کند.

شما برای بررسی این موضوع باید سر خود را وارد داخل ماشین لباسشویی نمایید و قسمت داخلی دیگ را فشار دهید. اگر دیگ تکان خورد، پس چرخش و حرکت آن متعادل و آزادانه است. اگر دیگ تکان نخورد، احتمالاً پیچ‌های حمل‌ونقل همچنان آن را سر جای خود نگه می‌دارند. این امر می‌تواند علت لرزش و تکان خوردن ماشین لباسشویی به جای فقط دیگ داخلی آن شود.

همچنین می‌توانید با چرخاندن ماشین لباسشویی خود به پشت یا کنار، به قسمت زیرین آن نگاه کنید. اگر پیچ و مهره‌های پلاستیکی با رنگ روشن یا درهم‌وبرهم را در پایین آن دیدید، باید آن‌ها را بیرون بیاورید. این پیچ و مهره‌ها فقط برای حمل‌ونقل هستند و ماشین لباسشویی شما بدون آن‌ها کمتر تکان می‌خورد

 

۵. فرسودگی کمک‌فنرهای ماشین لباسشویی

در نهایت، آخرین دلیلی که باعث می‌شود ماشین لباسشویی شما تکان بخورد، کمک‌فنرهای فرسوده‌شده آن است. هر ماشین لباسشویی دارای دو الی چهار ضربه‌گیر می‌باشد که مانند خودرو، میزان حرکت منتقل‌شده به مجموعه دستگاه را کاهش می‌دهند. ضربه‌گیرها یا کمک‌فنرها به دیگ اجازه می‌دهند بدون تکان دادن بقیه ماشین لباسشویی، بچرخد و به‌آسانی تکان بخورد. اگر هیچ راهکار دیگری برای حل مشکل ماشین لباسشویی لرزان شما کار نمی‌کند، ممکن است کمک‌فنرهای ماشین لباسشویی خراب شده و نیاز به تعویض داشته باشند

 

۶. صاف نبودن زمین یا عدم استحکام آن

اگر تمام کف زیر ماشین لباسشویی می‌لرزد، ممکن است پایداری زمین مشکل داشته باشد. آیا زمین وقتی از روی آن عبور می‌کنید هم می‌لرزد؟ در این صورت ممکن است به جای ماشین لباسشویی، مقصر همین مسئله باشد. اگر به قسمت زیرین کف در زیرزمین دسترسی دارید، امکان اضافه کردن تکیه‌گاه کف وجود دارد. در غیر این صورت، نصب ماشین لباسشویی روی یک زمین سفت‌تر می‌تواند کمک کند.

در عین ‌حال، گاهی اوقات کف زمین ناهموار است، مثلاً کاشی‌ها طوری نصب شده‌اند که سطح صافی ندارد. در این صورت می‌توانید با برش دادن یک تکه تخته با ضخامت مناسب سعی در مسطح کردن کف ناهموار داشته باشید. شما باید تخته را زیر پایه‌ای بگذارید که در قسمت گودتر زمین قرار دارد. سپس نسبت به سفت کردن پایه‌ها اقدام کنید. جابه‌جایی ماشین لباسشویی هم یک راه‌حل است، اما معمولاً کار سختی خواهد بود. زیرا باید شیر آب و لوله زهکشی و تخلیه آن هم فراهم شود

 

  انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 5

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما